Korak je zamenio klik
Da li je iko od Vas prošle jeseni mogao da nasluti naredni sled događaja i stanje u kome se sada nalazimo?
Gledajući naše zaposlene, razvoj firme, stanje tržišta i rad na mnogobrojnim projektima bili smo „ušuškani“ u normalan tok poslovanja i standardne navike. Dan smo započinjali timskim sastancima i svakodnevnim zadacima. Bili smo naviknuti na svakodnevnu podršku kolega, zajednički rad pri realizaciji svakog projekta, ali isto tako i zajednički predah gde smo imali mogućnost da proslavimo dostignute ciljeve. Na kraju radnog dana dočekivale su nas pune ulice ljudi, razna organizovana dešavanja, otvorene bašte, prepuni tržni centri, popunjeni bioskopi i želja da svoje slobodno vreme popunimo kvalitetnim sadržajem.
Da li smo mogli biti svesni da će nam nešto promeniti svakodnevni tok dešavanja, da će nam odlazak u firmu biti nezamisliv, da nećemo viđati svoje saradnike i da bi nas pružanje ruke koštalo mnogo?
Na prvi pomen pandemije bilo je nemoguće zamisliti zastoj poslovnih procesa, pad prihoda, mogućnost zatvaranja kompanije u kojoj smo uložili sve. Usledila je borba za uloženi kapital, za zacrtane ciljeve i za opšti opstanak preduzeća. Situacija u kojoj smo se našli zahtevala je da sve svoje procese preusmerimo na rad od kuće i samim tim digitalizacija je uzela maha. Sve ono ka čemu su neka preduzeća težila, a neka se pribojavala predstojećih promena, nastupilo je kao logičan sled okolnosti. Pojmovi kao što su online nastava, ePijaca, sastanci preko ZOOM app, Teams-a, mBanking-a i beskontaktna dostava postali su naša svakodnevnica.
Na početku je bilo jako teško prilagoditi se promenama i obavljati sve funkcije preko „žice“. Na trenutak osećali smo se kao da je stalo sve i da nema nazad…
Međutim, došlo je do nagle promene stavova i navika. Zapravo, mi smo se kao društvo snašli i prilagodili svim promenama na junački način. Krenuli smo da stvaramo novu dimenziju u poslovnom svetu. Otvarali su se novi horizonti, kreativne ideje i novi preduzetnički poduhvati.
Reč digitalizacija je postala nešto što čujemo svakodnevno i pojam koji izgovaramo u bilo kom poslovnom razgovoru.
Da li je ova situacija primorala privrednike da prevaziđu strah od promena i uplove u svet digitalizacije? Da li smo konačno spremni, iako primorani, da iskoristimo situaciju, prekinemo rutinu i digitalizujemo svoje procese?